SENARAI ARTIKEL

Monday, September 13, 2010

Teknik Split Affilite- satu lagi teknik pemasaran affilite dibongkarkan oleh seorang newbie setaraf otai.


            Salam 1 malaysia semua..macam mana hari ni? Masih dalam mod raya ke? Hari ni dah masuk hari raya ke-4 sekejap jer rasa. Saya sekeluarga hari ni tak pergi mana2 plan dok rumah jer macam biasa melayari internet yang menjadi hobi saya tiap2 hari. Sambil menjelajah mencari info-info berguna niche buat duit di internet saya terjumpa di Facebook (FB) tentang satu rahsia yang amat berharga sekali. Nak tahu rahsia apa? Hehe..nak bagi tahu ker tak yer? Saya bagi tahu la, ini satu perkongsian ilmu yang berguna. Ok berbalik pada kisah saya  tadi, teknik yang saya maksudkan ialah teknik SPLIT AFFILIATE . Pernah dengar tak teknik ni? Teknik ni digunakan oleh bro Rahman Basri seorang newbie yang telah berjaya mencipta namanya sebaris dengan otai-otai affiliate yang lain. Ramai yang tertanya-tanya macam mana Bro Rahman dapat mengalahkan otai-otai lain dalam cabaran affiliate. Saya dah beli dan terus baca. Wow!! Memang hebat, patut le Bro Rahman banyak dapat sale dengan affiliate. Kalau anda nak rasa duit affiliate saya cadangkan anda dapatkan ebook ini. Bagi saya, ebook beliau sangat-sangat berharga kerana pendedahan yang beliau bongkarkan tentang teknik yang beliau gunakan tidak terdapat di tempat lain dan pendedahan beliau yang cukup ikhlas. Jika anda seorang affiliater yang belum merasa duit affiliate ebook beliau sangat sesuai untuk anda. Memang berbaloi beli ebook ni.
Okay saya cerita sikit apa sebenarnya Teknik Split Affiliate ni?Split  bermaksud Asing/Bahagi
Beliau berkongsi bagaimana beliau mampu mempromosi lebih dari satu produk affiliate, iaitu 3 PRODUK sekali gus! Hebatkan!! Dalam ebook ini, beliau tunjukkan case study terhadap promosi yang beliau lakukan bagi ketiga-tiga produk tersebut:
Case study #1: Kuasa Fan Page
- Dalam case study ni, beliau tunjukkan bagaimana beliau menggunakan teknik “lemah lembut” dalam membuat promosi di Facebook. Macam mana tu?
- Selain tu, beliau dedahkan juga idea last minit yang beliau gunakan dengan menggunakan salah satu fungsi di Facebook iaitu _____ untuk mempromosi produk ini. Idea apakah itu? Saya baru tahu bila baca ebook ni..memang hebat..
- Dan yang paling penting, beliau tunjukkan cara beliau tarik trafik ke landing page dan juga _____  itu. Nak tahu taka pa dia? (Salah satunya, email marketing… Ops..terlepas cakap.. yang lain anda kena beli kalo nak tahu..
Case study #2: Program 20 Ribu 20 Hari
Sekali lagi beliau menggunakan teknik split affiliate untuk mempromosikan produk ini. Kali ini beliau promosi kepada list emas beliau sehingga ada yang menghubungi melalui melalui Facebook untuk membeli. Tapi teknik apakah yang beliau gunakan untuk mempromosi melalui pemasaran email ni? Beliau menggunakan teknik psikologi!  Anda boleh baca sendiri email yang beliau hantar kepada list beliau. Email-email ini ada ditunjukkan dalam ebook ni. So, kalau anda tak pernah baca email tu, anda boleh baca dalam ebook ni.
Case study #3: Mininiaga
Untuk promosi kali ni juga, beliau masih menggunakan email marketing. Beliau akan tunjukkan bagaimana beliau split list beliau untuk promosi produk ini. Cuba anda lihat, beliau mengunakan teknik email marketing untuk mempromosi ketiga-tiga produk ini. Mungkin anda tertanya-tanya, macam mana boleh mempromosikan sampai tiga produk dalam satu masa. Itulah yang dinamakan Teknik Split Affiliate. Beliau pecahkan promosi kepada teknik-teknik yang berlainan dalam satu masa.



Kalau anda masih ditahap newbie dan tak berapa faham tentang affiliate ni anda boleh baca ebook bro Jamal ni Affiliate Kerajaan. Ok, ini saja perkongsian saya untuk hari ini..Kalau nak tahu lebih lanjut klik banner dibawah ni.







No comments: